ابتدایی ترین سوالی که برای افراد پس از تصمیم گیری در رابطه با انجام جراحی بینی ، به وجود می آید ، هزینه آن می باشد. دانستن هزینه جراحی بینی و به خصوص جراحی های زیبایی به قدری مهم و اساسی هستند که باعث می شود برخی از افراد تنها اولویتشان هزینه کم باشد و بر اساس آن جراح بینی مورد نظر خود را انتخاب نمایند. با توجه به این که اکنون در عصری زندگی می کنیم که نوسانات بسیار زیادی در سیستم مالی وجود دارد ، هزینه نهایی عمل بینی نیز هر ساله دستخوش تغییرات بسیار زیادی قرار می گیرد و باعث می شود که قیمت عمل کردن بینی هر سال با سال قبل یا بعد از آن متفاوت باشد. در این مقاله از سایت دکتر لیلا اکبری ، بهترین و متبحر ترین جراح بینی در تهران ، قصد داریم در رابطه با هزینه جراحی زیبایی بینی و عوامل تاثیر گذار بر آن توضیحاتی را در اختیار شما زیباجویان قرار دهیم تا با توجه به آن ها بتوانید هزینه نهایی را تا حدودی برآورد کنید.

 

هزینه جراحی بینی

 

هزینه جراحی بینی در تهران سال 1400 و 1401

همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفتیم هزینه عمل دماغ در هر سال با سال بعد یا قبل از آن متفاوت می باشد. از همین رو برخی از افراد به دنبال مقایسه این هستند که قیمت ها در سال 1401 به نسبت سال قبل یعنی 1400 چقدر رشد کرده است. اما باید بدانید که نمی توان برای انجام عمل زیبایی بینی چه در سال 1400 و چه در سال 1401 یک قیمت واحد تعیین کرد. چرا که در تعیین هزینه های جراحی بینی ، عوامل مختلفی وجود دارد. ممکن است یک دکتر عمل بینی در تهران ، رینوپلاستی را با 6 میلیون تومان انجام دهد و پزشکی دیگر آن را با 30 میلیون تومان. اما دلیل این همه تفاوت چه چیزی می باشد؟ معمولا هزینه جراحی بینی شامل موارد زیر می باشد:

هزینه های پیش از رینوپلاستی

پیش از عمل کردن بینی نیاز است تا بیمار برای دریافت مشاوره به یک جراح بینی متبحر در شهر محل زندگی خود مانند تهران مراجعه کند و ویزیت شود ، پس از آن نیز برای آماده شدن برای جراحی دماغ آزمایشات مختلفی را انجام دهد. معمولا هزینه های قبل از عمل بینی در تهران شامل موارد زیر می گردد:

  • هزینه مشاوره های قبل از عمل :

پیش از انجام عمل بینی نیاز است تا شما تحت یک معاینه کلی قرار بگیرید تا مشکلات و هدف شما از انجام عمل بینی شناسایی گردد. برای تشخیص و انجام چنین کاری نیاز است تا شما به صورت حضوری به جراح بینی خود مراجعه کنید. برای مراجعه و دریافت مشاوره و ویزیت نیز نیاز است تا هزینه ای را پرداخت کنید. با وجود اینکه این هزینه بسیار کم است اما در افزایش هزینه های پرداختی تاثیر گذار می باشد. البته لازم به ذکر است که برخی از جراحان بینی هزینه ای را برای ارائه مشاوره دریافت نمی کنند و جلسات مشاوره پیش از عمل را به صورت رایگان انجام می دهد و این امر باعث می شود هزینه جراحی بینی افزایش پیدا نکند.

  • هزینه آزمایشات :

آزمایش خون یکی دیگر از مواردی است که معمولا نیاز است تا بیمار آن ها را انجام دهد. طی این آزمایش تشخیص داده می شود که فرد مشکلی برای عمل کردن بینی ندارد. در تست خون قبل از عمل ، مواردی همچون ازمایش ایدز ، PTT ،  PT،  CBC، HBS و HCV بررسی می شود. همچنین این امکان وجود دارد تا فرد به بیماری های همچون بیماری های قلبی و عروقی یا تیروئید مبتلا باشد که پیش از عمل کردن بینی ، به متخصص مربوطه ارجاع داده می شود. انجام عمل زیبایی بینی بر روی چنین افرادی تنها با اجازه پزشک معالج قابل انجام می باشد. خانم ها نیز پیش از عمل کردن دماغ باید آزمایش بارداری انجام دهند ، چرا که انجام عمل بینی بر روی زنان باردار ، به دلیل اثراتی که ماده بیهوشی بر روی جنین دارد ، انجام نمی شود.

  • هزینه عکسبرداری ها :

قبل از انجام جراحی زیبایی بینی ، برای تشخیص مشکلات و همچنین مشاهده تغییرات اعمال شده بر روی بینی پس از انجام رینوپلاستی ، از بینی زیباجو در زوایای مختلف عکس تهیه می شود. ممکن است پزشک شما در کلینیک درمانی خود این عکس ها را دریافت کند یا شما را برای تهیه این تصاویر به مکانی ارجاع دهد. در صورتی که پزشک در خود مطب عکس برداری انجام دهد هزینه جراحی بینی و امادگی های آن بسیار کم می شود. 

  • هزینه تصویر برداری های پزشکی مانند سی تی اسکن :

این هزینه تنها زمانی اعمال می گردد که فرد به دلیل انحراف بینی ، شکستگی ، پولیپ بینی ، ضرب دیدگی و انجام جراحی بینی در گذشته به جراح بینی مراجعه کرده باشد. در چنین حالتی پزشک برای تشخیص درست و مشکلات موجود در بینی در خواست تصویرداری با سی تی اسکن را از بیمار دارد.

هزینه های حین جراحی بینی

  • دستمزد جراح بینی :

همانطور که می دانید بخش بزرگ و عظیمی از هزینه عمل بینی را دستمزد جراح بینی تشکیل می دهد. میزان تخصص ، داشتن سابقه درخشان ، تجربه و مهارت بالا از جمله عوامل تعیین کننده دستمزد پزشک و جراح می باشد. اما بهتر است برای انجام عمل بینی در تهران یا حتی دیگر شهر های ایران تنها به دنبال هزینه جراحی بینی ارزان نباشید و همه موارد را برای انتخاب بهترین و متبحر ترین جراح بینی تهران در نظر بگیرید. توصیه می شود حتما به این نکته توجه کنید که هر چه پیچیدگی عمل بیشتر باشد ، هزینه آن نیز به مراتب بالا می باشد. زیرا زمان و انرژی بیشتری را از پزشک دریافت می کند.

  • هزینه کلینیک یا بیمارستان :

از دیگر عواملی که می تواند بر روی هزینه های حین عمل بینی تاثیر بگذارد می توان به هزینه مرکز درمانی و محلی که قرار است عمل جراحی در آنجا انجام شود اشاره کرد. به طور قطع هزینه عمل کردن بینی در کلینیک از هزینه جراحی بینی در بیمارستان کمتر است که دو دلیل دارد. دلیل اول این است که کلینیک ها دارای امکانات کمتری هستند ، از همین رو پزشک تنها مواردی که تغییرات بسیار کمی را نیاز دارد در مطب یا کلینیک تحت انجام عمل بینی قرار می دهد. دلیل دوم نیز این است که بیمار بعد از 4 الی 5 ساعت از رینوپلاستی از کلینیک مرخص می شود در حالی که بیمارستان به دلیل دارا بودن تجهیزات بیشتر مناسب کسانی است که از بیماری های زمینه ای خاص برخوردار می باشد.

  • هزینه متخصص بیهوشی یا کادر درمان :

معمولا هزینه های مربوط به کادر درمان و متخصص بیهوشی از زیبا جو دریافت می شود و هزینه نهایی آن به نوع بیهوشی که بر اساس نظر جراح بینی تعیین می شود ، لوازم بیهوشی و دستمزد متخصص بیهوشی و غیره بستگی دارد. در صورتی که جراح بینی شما از تیمی حرفه ای و مجرب برای انجام جراحی زیبایی بینی شما استفاده کند ، هزینه آن افزایش پیدا می کند.

هزینه های بعد از رینوپلاستی

پس از اتمام عمل جراحی بینی ، نیاز است تا شما به پزشک خود مراجعه کنید یا اموری را انجام دهید که هزینه بر باشند که در افزایش هزینه جراحی بینی موثر هستند. از میان آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پرداخت هزینه ویزیت برای انجام معاینات بعد از عمل بینی
  • دارو های مورد استفاده در دوران نقاهت
  • تهیه و استفاده از چسب مخصوص بینی
  • هزینه برداشتن اسپلینت و گچ بینی
  • تزریق کورتون بعد از انجام عمل بینی در صورت نیاز