جراحی بینی یکی از پر طرفدار ترین انواع جراحی در بین مردم می باشد. برخی از افراد ترجیح می دهند که با انجام جراحی بینی تنها تغییراتی جزئی در ظاهرشان ایجاد شود و این تغییرات محسوس نباشند. در واقع توسط جراحی بینی طبیعی تنها تغییرات بسیار ظریفی در ساختار بینی ایجاد می شود. به طور کلی هدف از جراحی زیبایی بینی نچرال از بین بردن ناهنجاری های بینی در حدامکان و ایجاد یک ظاهر ایده آل و استاندارد برای بینی است ، اگرچه تفاوت در سلایق مردم و روش های متفاوت جراحی زیبایی باعث تغییر در نتایج نهایی و دلخواه بینی مردم پس از عمل شده است. عمل بینی طبیعی را می توانید نزد دکتر لیلا دلخواه اکبری بهترین جراح بینی تهران انجام دهید.

 

جراحی بینی طبیعی - دکتر لیلا دلخواه اکبری

 

ویژگی های بینی طبیعی

در جراحی بینی طبیعی مهم ترین هدف برطرف کردن ایرادات بینی و هماهنگ نموندن آن با دیگر اجزای صورت می باشد. نکته بعدی در مورد این نوع بینی ها این موضوع می باشد که در عمل بینی طبیعی نشانه های آشکاری نظیر جای زخم و بخیه به وضوح وجود نخواهد داشت ، سوراخ های بینی خیلی کوچک نخواهند شد و نوک بینی خیلی سربالا نیست و پل بینی خیلی خم نمی شود.

به عبارت دیگر ، تغییرات بسیار نامحسوس می باشند. مهم ترین ویژگی این عمل زیبایی بینی طبیعی عدم انحنا در بینی است که این مساله باعث محبوبیت این تکنیک در میان مردان شده است. افرادی که به دنبال برطرف کردن عیوب ظاهری بینی خود بدون تغییر واضح در ظاهر بینی می باشند . خانم ها و آقایانی که سن مناسب برای انجام راینوپلاستی را دارند و در سن رشد نیستند.

اهداف اصلی عمل بینی طبیعی 

  • تشکیل غضروف در موقعیت آناتومیک طبیعی
  • اجتناب از تیز شدن نوک بینی
  • به حداقل رساندن بالا بردن نوک بینی
  • اجتناب از انحنای بیش از حد بینی
  • کم بودن اسکار

انتخاب یک دکتر بینی خوب طبیعی کار

اگر شما به دنبال جراحی بینی طبیعی در تهران هستید ولی به مدل های فانتزی و نیمه فانتزی علاقه ندارید و ترجیح می دهید فرم طبیعی بینی تان حفظ شود ، باید یک جراح بینی خوب را پیدا کنید که در زمینه جراحی طبیعی بسیار با تجربه باشد ، دید زیبایی شناسی خوبی داشته و کاملا به فرآیند عمل مسلط باشد. با مراجعه به اینستاگرام و اینترنت و جست و جو از اطرافیان می توانید یک گزینه مناسب را انتخاب کنید.

اقدامات پیش از جراحی بینی طبیعی

بعد از اینکه پزشک مورد نظرتان را انتخاب کردید نوبت به مراجعه به مطب و مشاوره پیش از عمل بینی طبیعی می رسد. در این جلسه باید از انتظارات خود ، تغییراتی که دوس دارید بر روی بینی تان انجام شود، سوالاتی که در ذهن تان دارید با پزشک صحبت کنید . پزشک تمامی سوالاتتان را پاسخ داده و از فواید و خطرات احتمالی عمل شما را آگاه خواهد کردو در این جلسه پزشک بینی تان را از لحاظ فیزیکی مورد آزمایش قرار خواهد داد و نتایج آزمایش شما را بررسی می کند. در نهایت در مورد اقداماتی که باید پیش از عمل زیبایی بینی طبیعی انجام دهید توضیحاتی داده خواهد شد .

 

 

پروسه جراحی بینی طبیعی

عمل طبیعی بینی می تواند با تکنیک های باز و بسته انجام شود و این مساله کاملا بستگی به نظر پزشک دارد که کدامیک از روش ها را برایتان مناسب می داند.

  • روش بسته : بعد از انجام بیهوشی عمومی بر شخص زیبا جو ، پزشک ابزاری را از طریق سوراخ های بینی به داخل وارد می کند و تغییرات مورد نظر از جمله جابه جایی در استخوان ها و غضروف ها انجام خواهد داد. سپس اگر نیاز به اضافه کردن گرافت باشد ، این کار را انجام می دهد و در نهایت برش های داخلی را بخیه زده و عمل را با قرار دادن اتل یا گچ بر روی بینی به پایان می رساند. در عمل بینی طبیعی به روش بسته برشی از بیرون مشخص نمی باشد و ممکن است به این دلیل روش مناسبی برای جراحی بینی طبیعی در تهران باشد.
  • روش باز : در این روش بعد از اینکه شخص تحت بیهوشی عمومی قرار گرفت ، دکتر برشی را در ناحیه کلوملا ایجاد می کند سپس پوست را از روی بینی کنار می زند و می تواند تسلط کاملی به غضروف ها واستخوان ها داشته باشد. بعد از اینکه اصلاحات ، تغییر جایگاه و قرار دادن گرافت انجام شد برش ایجاد شده را بخیه می زند .

جراحی بینی طبیعی برای بینی استخوانی مناسب تر می باشد یا بینی گوشتی ؟

بینی های استخوانی معمولا از نظر ساختاری برای انواع مدل های رینوپلاستی ایده آل می باشند ؛ چون دارای پوستی نازک و استخوان ها و غضروف هایی محکم هستند. اشخاصی که این نوع بینی را دارند به راحتی می توانند هر سه مدل بینی طبیعی ، فانتزی و نیمه فانتزی را برای جراحی زیبایی بینی طبیعی انتخاب کنند.

پوست ضخیم و غضروف ها و استخوان های ضعیف از مولفه های بینی گوشتی هستند. در این نوع بینی ها به دلیل ضخامت پوست بینی احتمال تورم زیاد می باشد. به دلیل ظریف بودن استخوان ها احتمال افتادگی وجود دارد و در صورت نیاز به عمل ترمیمی در صورتی که بینی بیش از حد ظریف شده باشد ، ترمیم بسیار چالشی خواهد شد. بنابراین معمولا پزشکان برای این افراد عمل بینی طبیعی را پیشنهاد می کنند.

تفاوت بینی فانتزی یا عروسکی با بینی طبیعی

بینی در جراحی فانتزی با قوس بیشتری نسبت به بینی های طبیعی همراه است. همچنین بینی سربالا بوده و سوراخ های آن کوچک می شود. به صورت کلی بینی های فانتزی ظرافت بیشتری نسبت به بینی های طبیعی داشته و کوچک تر هستند. این نوع بینی ها بیشتر مناسب افرادی با بینی استخوانی و پوست نازک می باشد. افراد با بینی گوشتی و پوست ضخیم نتیجه خوبی از بینی فانتزی نمی گیرند. اما انجام جراحی بینی طبیعی هم برای افراد با بینی گوشتی و هم افراد با بینی استخوانی مناسب بوده و آقایان و خانم ها میتوانند از مزایای عمل بینی طبیعی بهره مند شوند.

مراقبت های بعد از جراحی بینی طبیعی

  • استراحت داشتن و رعایت مراقبت ها می تواند دوره نقاهت را کوتاه تر کند.
  • برای کاهش تورم و کبودی می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • در هنگام خوابیدن سر را بالا تر از بدن قرار دهید و به صورت طاق باز استراحت کنید.
  • از انجام فعالیت های شدید و کارهای سنگین خودداری کنید.
  • از مصرف نوشیدنی های الکلی و استعمال دخانیات پرهیز نمایید.
  • از خوردن غذاهای سفت یا غذاهایی که نیاز به جویدن زیاد دارد ، خودداری کنید.
  • طبق گفته های بهترین دکتر عمل بینی طبیعی تهران برای مسواک زدن از مسواک نرم استفاده کنید و به ملایمی دندان های خود را تمییز نمایید.
  • از فین کردن ، خندیدن ، زیاد صحبت کردن بعد از جراحی بینی طبیعی در تهران خودداری کنید.
  • از گرما ، رفتن به سونا و استخر اجتناب کنید ؛ زیرا موجب تورم در بافت های بینی می شود.
    از مصرف ادویه و نمک پرهیز کنید.

چسب زدن به بینی نچرال

بعد از اینکه دکتر گچ یا آتل را از روی بینی برمی دارد به آن چسب می زند . چسب زدن نکته بسیار مهمی می باشد که هر شخص باید آن را در مواقع تعیین شده و به روش صحیح انجام دهد. در مورد این موضوع که تا چه زمانی باید به بینی طبیعی خود چسب بزنید باید از پزشک سوال کنید و این موضوع کاملا به مسائلی چون شرایط بینی ، تورم ، کبودی و نوع پوست بینی تان بستگی خواهد داشت.

 

 

بهترین شکل بینی برای مردان

بهترین فرم بینی برای مردان عمل بینی طبیعی می باشد تا ظاهر طبیعی بینی و چهره مردانه حفظ شود. همچنین اجزای صورت آقایان نسبت به زنان بزرگتر می باشد و دارای پوست ضخیم تری نسبت به خانم ها هستند به همین دلیل بینی نباید بیش از اندازه کوچک شود و فرم ظریفی پیدا کند. بینی های سربالا نیز برای آقایان مناسب نبوده و زاویه نوک بینی با لب ها باید به صورت طبیعی و متناسب حفظ شود تا موجب برهم خوردن هماهنگی چهره آقایان نشود. معمولا تیغه بینی آقان به صورت صاف یا با کمی انحنا عمل زیبایی بینی طبیعی می شود در حالی که این انحنا و قوس در بانوان بیشتر است. در نهایت می توان گفت مردان تمایل بیشتری به جراحی بینی طبیعی در تهران دارند و از این فرم بینی نتیجه خوبی می گیرند.

چه تغییراتی در اثر رینوپلاستی نچرال در افراد ایجاد می شود؟

  • جراحی بینی طبیعی در تهران می تواند درظاهر افراد تغییراتی بسیاری را به وجود بیاورد از جمله انها می توان به موارد زیر اشاره کرد .
  • می توانید با انجام یک عمل زیبایی بینی طبیعی اندازه و فرم بینی خود را تغییر دهید .
  • در صورتی که بینی شما دارای قوز است می توانید از پزشک بخواهید علاوه بر حفظ کردن فرم بینی تان قوز را نیز بردارد .
  • در صورتی که مشکلاتی مانند انحراف بینی یا شکستگی دارید با انجام عمل بینی طبیعی می توانید انها را به طور کامل اصلاح کنید.
  • مشکلات تنفسی که برای شما ایجاد می شود با رینوپلاستی طبیعی کاملا برطرف خواهد شد.

آیا جراحی بینی طبیعی مردانه و زنانه متفاوت است؟

ممکن است این سوال در ذهن شما نیز ایجاد شده باشد که ایا میان عمل بینی طبیعی در آقایان و خانم ها تفاوت های وجود دارد یا خیر؟ باید در این خصوص بگویم نتیجه عمل رینوپلاستی به هر فرمی که باشد در هر شخص متفاوت است. چرا که خصوصیات چهره هر بیمار با دیگری متفاوت است و حتی نحوه عمل کردن نکات مراقبتی نیز تفاوت دارد. برخی از افراد در انجام نکات مراقبتی کوتاهی می کنند و برخی به درستی انجام می دهند تا به نتایج مطلوب و ایده آل برسند. از همین رو طبیعی است که نتایج عمل جراحی در مردان با خانم ها متفاوت باشد. تنها نکته ای که در این زمینه وجود دارد این است که روند جراحی ، تغییرات اعمالی ، زاویه میان بینی و لب تماما شبیه به یک دیگر است. بهتر است به یاد داشته باشید در زمان انجام عمل بینی طبیعی اولین نکته ای که جراح در نظر می گیرد ، آناتومی چهره و اجزای چهره بیمار می باشد و برای طبیعی شدن نتایج تغییرات دقیقا در هماهنگی کامل با اجزای صورت بر روی بینی اعمال می شود. بهتر است برای درک این موضوع به نمونه کار های پزشک خود نگاه کنید.

عمل بینی طبیعی با لیزر

مسئله ای که این روز ها در میان متقاضیان جراحی زیبایی بینی بسیار باب و پرطرفدار شده است ، استفاده از لیزر برای اعمال تغییرات مورد نیاز بر روی بینی و خلق فرمی زیبا و جذاب برای بینی می باشد. اگر داوطلب رینوپلاستی طبیعی هستید ، لازم است بدانید که رفع ایرادات ساختار زیرین بینی با لیزر امکان پذیر نمی باشد. حتی در روند برش دهی پوست و اعمال تغییر بر روی بافت پوست حین جراحی بینی طبیعی ، نمی توان از دستگاه لیزر استفاده کرد. از همین رو می توان نتیجه گرفت تمامی تبلیغات صورت گرفته در این زمینه تنها جنبه تبلیغاتی داشته و اصلا معتبر و علمی نیستند.

عمل ترمیمی بینی بر روی بینی های طبیعی

کسانی که عمل زیبایی بینی را می خواهند انجام دهند همواره این نگرانی را دارند که اگر پس از عمل جراحی ، نتیجه مطلوبی دریافت نکردیم یا از نتایج به دست آمده رضایت کامل نداشتیم چه کار کنیم؟ تنها راه برطرف کردن مشکلات به وجود امده طی عمل جراحی اولیه بینی عمل ترمیمی بینی می باشد. اگر شما متقاضی عمل زیبایی بینی به فرم طبیعی هستید یا بینی خود را تحت جراحی بینی طبیعی در تهران عمل کرده اید و اکنون به دنبال فهمیدن این موضوع هستید که می توانید عمل ترمیمی را انجام دهید یا خیر باید بگوییم به دلیل کوچک و ساده بودن تغییرات اعمالی بر روی بینی و همچنین حذف نکردن حجم زیادی از غضروف و بافت بینی به سادگی می توان بینی را به فرم های دیگر عمل کرد. البته لازم به ذکر است که برای انجام عمل جراحی دوم باید به مدت یک سال یا کمتر صبر کنید تا بافت بینی و استخوان به محل جدید خود متصل شود و پس از آن اقدام به اعمال تغییرات مورد نیاز کرد.   

 

 

 

هزینه جراحی بینی طبیعی در تهران 

برآورد کردن هزینه جراحی به فاکتورهای متعددی چون هزینه کلینیک، دستمزد پزشک و پیچیدگی عمل بستگی خواهد داشت . در جلسه مشاوره می توانید این موضوع را از جراح خود بپرسید. دکتر لیلا دلخواه اکبری ، متخصص گوش و حلق بینی در تهران ، بر مبنای تجارب بسیار خود در زمینه عمل بینی ، قادر است نتیجه عمل زیبایی بینی طبیعی  را آن گونه که می خواهید خلق سازد. برای آشنایی بیشتر با نمونه کارهای دکتر اکبری می توانید به گالری سایت یا صفحه اینستاگرام ایشان مراجعه نمایید.

سوالات متداول و پاسخ دکتر اکبری به آن ها 

  • آیا عمل بینی طبیعی می تواند در افراد مشکل تنگی نفس ایجاد کند ؟

به طور کلی حتی این مساله نیز به انتخاب صحیح جراح بینی باز می گردد زیرا یک جراح بینی خوب می تواند خیلی سریع فرم بینی را بعد از جراحی در بیاورد و در نتیجه فرد تجربه بدی نخواهد داشت.

  • کبودی و تورم در جراحی زیبایی بینی نچرال به چه صورت است ؟

به طور کلی مهم ترین فاکتور در میزان شدت تورم بستگی به نوع فرم بینی دارد و در عمل زیبایی بینی طبیعی گوشتی معمولا افراد تورم و کبودی بیشتری را نسبت به فرم استخوانی تجربه خواهند کرد . البته تورم و کبودی تا چند روزی بعد از عمل کاملا طبیعی است و نباید شما را نگران کند. در دوره ریکاوری حتما نکات مراقبتی بعد از عمل بینی طبیعی را خیلی دقیق رعایت کنید تا دچار هیچ مشکلی نشوید.

  • نتیجه جراحی بینی طبیعی چه مدت بعد از انجام فرایند قابل مشاهده است ؟

این موضوع بستگی به نوع پوست بینی ، نگه داری و رعایت نکات ایمنی در دوره ریکاوری دارد بنابراین نمی توان زمانی دقیق را برای این موضوع تخمین زد.

  • در جراحی زیبایی بینی استفاده از پروتز بهتر است یا استفاده از غضروف بیمار ؟

تجربه نشان می دهد استفاده از پروتز ممکن است در برخی افراد موجب جابجایی ، بیرون زدگی و یا پس زدگی شود به همین علت امروزه بیشتر جراحان در صورت نیاز از غضروف های تیغه بینی و یا دنده و گوش خود بیمار استفاده می کنند.

  • چه مدت بعد از جراحی بینی طبیعی می توان ورزش کرد ؟

دو هفته بعد از عمل بینی طبیعی می توانید حرکات کششی و ورزش های سبک یا پیاده روی انجام دهید. این عمل موجب افزایش جریان خون شده و به تسریع روند بهبودی کمک می کند. اما از انجام ورزش های سنگین بهتر است تا 2 الی 3 ماه خودداری کنید.