به طور کلی دماغ ها به دو دسته گوشتی و استخوانی تقسیم می شوند. جراحی بینی گوشتی بر روی آن دسته از بینی های که غضروف و استخوان قوی و محکم ندارند ولی پوست آن ها ضخیم است و معمولآ از نظر شکل ظاهری پهن می باشند انجام می شود. بینی یکی از مورد توجه ترین اعضا در صورت می باشد و تغییرات در آن تاثیر مستقیمی بر چهره دارد. داشتن یک بینی زیبا و متناسب آرزوی هر شخصی می باشد ، به همین دلیل جراحی بینی یکی از پرطرفدار ترین عمل ها در دنیا می در نظر گرفته می شود. برای انجام این پروسه ابتدا باید به دنبال یک جراح با تجربه بود که بتواند بهترین نتیجه را رقم بزند. دکتر لیلا دلخواه اکبری ، بهترین جراح بینی تهران ، بهترین گزینه انتخابی برای انجام عمل بینی شماست.

جراحی بینی گوشتی - دکتر اکبری

خصوصیات بینی گوشتی 

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید ، طبق تحقیقاتی که صورت گرفته شده است حدود 24 درصد از انسان های روی کره زمین دارای بینی پهن و گوشتی می باشند. به گونه ای که می توان گفت جراحی بینی گوشتی یکی از رایج ترین شکل ها و فرم های بینی در انسان ها می باشد. معمولا بینی گوشتی به دلیل فرم و حالتی که دارد به بینی انیشتن نسبت داده می شود و به وضوح می توان آن را تشخیص داد. بینی های گوشتی دارای خصوصیاتی هستند که اگر به آن ها دقت کنید به راحتی می توانید آن ها را تشخیص دهید. در ادامه ما به برخی از این ویژگی ها خواهیم پرداخت: 

  • این نوع بینی ها دارای غضروفی پهن و نوک بینی بزرگ هستند. 
  • پوست آن ها براق و چرب می باشد. 
  • در برخی از موارد نوک بینی افتاده است. 
  • غدد چربی در این نوع بینی ها بسیار زیاد می باشد. 
  • بافت غضروفی آن نرم و بسیار سست می باشد. 
  • دارای شکلی نیم دایره یا ذوزنقه ای از زاویه پایین است. 
  • غضروف و استخوان ساختمان آن دارای ساختاری ضعیف است.  
  • پوست بینی از ضخامت بسیار زیادی برخوردار می باشد. 

به یاد داشته باشید در برخی از افراد که به دلیل غضروف های خیلی بزرگ و پهن دارند ، بینی گوشتی به نظر برسد عمل جراحی معمولا با رضایت بیمار همراه می باشد چرا که حین انجام عمل جراحی غضروف های اضافی برداشته می شود و فرم دلخواهی در بینی ایجاد می شود. اما در نوع دوم که بینی دارای پوستی ضخیم تر هستند اما غضروف آن ها سست و کوچک می باشد جراحی کمی با پیچیدگی همراه می باشد چرا که نیاز است برای جلوگیری از افتاده شدن بینی پزشک غضروف ها و استخوان بینی را با پیوند گرافت تقویت سازد. البته با استفاده از تکنیک های که امروزه جراحان خبره و مجرب استفاده می کنند می توان نوک بینی را جمع تر کرد و از حالت گوشتی خارج نمود. افرادی که دارای این نوع بینی ها هستند نباید به هیچ عنوان انتظار یک بینی به فرم فانتزی یا عروسکی داشته باشند. 

اگر چه باید به این موضوع نیز توجه کنید که به دلیل استفاده از تکنیک های نوین جراحی و افزایش تبحر و مهارت پزشکان تعداد کسانی که از نتیجه جراحی بینی گوشتی رضایت کامل دارند رو به افزایش می باشد. اما باز نیز نباید از مهارت ، تجربه و تخصص پزشک خود غافل شوید ، از همین رو نیاز است تا برای انجام عمل بینی گوشتی پروسه مورد نظر از پزشکی حاذق ، مجرب و متبحر که از تخصص بالایی در زمینه عمل کردن بینی های گوشتی برخوردار است کمک بگیرید. چرا که بروز کوچکترین اشتباه در تغییر فرم و شکل این نوع بینی ها می تواند مشکلات و عوارض جانبی بسیار زیادی برای بیمار ایجاد کند و حتی باعث کاهش اعتماد به نفس او شود. 

انتخاب بهترین جراح بینی گوشتی تهران

پس از اینکه تصمیم خود را برای انجام جراحی زیبایی دماغ گرفتید ، نوبت به پیدا کردن یک جراح با تجربه و با مهارت می رسد. شما باید در جست و جوی یک جراح بینی خوب در تهران ، باشید که نمونه کارهای بسیاری در زمینه عمل بینی گوشتی انجام داده است ، تکنیک های به روز را می شناسد و با توجه به نمونه کارهای موجود قادر است تغییراتی که در ذهن خود دارید را برایتان ایجاد کند.

 

جراحی بینی گوشتی

 

مشاوره پیش از جراحی بینی گوشتی

قدم بعدی پس از اینکه بهترین دکتر بینی تهران را انتخاب کردید ، مراجعه جهت مشاوره با وی می باشد. در جلسه مشاوره باید از انتظارات و خواسته های خود به راحتی سخن بگویید و نظرات جراح را نیز در این رابطه جویا شوید. در مورد داروهای مصرفی و سوابق بیماری اطلاعات کامل در اختیار پزشک قرار دهید . پزشک بینی شما را از لحاظ فیزیکی ، که شامل مواردی چون : معاینه مجراهای عبور هوا و انسدادها وبررسی نوع پوست روی بینی می باشد را معاینه می کند. همچنین طی این پروسه شکل بینی و پل بینی ، فرم سوراخ های بینی بررسی می شود. در این جلسه پزشک از بینی گوشتی شما از تمامی زوایا عکس خواهد گرفت ، عکس ها به او در حین عمل زیبایی بینی گوشتی کمک بسیاری خواهد کرد.

اقدامات پیش از انجام رینوپلاستی

  1. پیش از انجام عمل ، پزشک از شما می خواهد که مصرف برخی از داروها نظیر آسپرین ، ایبوپروفن و مکمل های گیاهی را حداقل 10 روز پیش از انجام عمل کاملا قطع کنید.
  2. سیگار و مشروبات الکلی روند بهبودی شما پس از جراحی بینی گوشتی بسیار کند می کند ، مصرف این موارد نیز از 14 روز پیش از عمل می بایست متوقف شود.
  3. حتما به همراه شخصی به بیمارستان مراجعه کنید ؛ زیرا پس از عمل به شخصی برای بازگرداندن و مراقبت های اولیه در منزل به وی نیاز خواهید داشت.

پروسه جراحی بینی گوشتی

برای شروع این پروسه شخص مراجعه کننده تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرد. سپس برای انجام متد باز پزشک برشی را در ناحیه کلوملا و پره ها ایجاد می کند و از این طریق می تواند تغییرات اساسی مورد نیاز بینی گوشتی را انجام دهد. رینوپلاستی بینی گوشتی توسط هر دو روش قابل اجرا می باشد. این مساله کاملا بسته به نظر پزشک و پیچیدگی ها و مشکلاتی که ممکن است بینی شما داشته باشد ،انتخاب می شود. بینی گوشتی دماغی است با پوست ضخیم و غدد چربی زیاد و غضروف نسبتاً کوچک و ظریف است. معمولا در این عمل جراحی نیاز به اضافه کردن گرافت های غضروفی وجود دارد. گرافت ها به جراح کمک می کند که همزمان با باریک کردن و ظریف کردن نوک و پل بینی ، تغییر شکل را انجام دهند.طی جراحی بینی گوشتی ، پزشک لایه های چربی که در اطراف بینی قرار گرفته است نیز خارج می کند. لایه های چربی باعث پهن به نظر رسیدن بینی می شود. برای انجام رینوپلاستی بسته ، بر روی بینی برشی ایجاد نمی شود و تمامی برش ها داخلی خواهند بود.

آیا عمل بینی گوشتی برگشت پذیر است ؟

در روش های قدیمی برای انجام این نوع رینوپلاستی ، بهترین دکتر بینی گوشتی تهران غضروف را تراش می داد تا به فرم مورد نظر برسد. این موضوع در ابتدا زیبا به نظر می رسید ؛ ولی ضعیف بودن غضروف در این نوع بینی ها باعث می شد که پس از مدتی بینی دچار افتادگی شده و دوباره به شکل قبل از عمل خود باز گردد. با پیشرفت علم و به روز شدن تمامی متد ها ، برای جراحی بینی گوشتی نیز راهکار هایی اندیشیده شد و روش های جدید جای متد های قدیمی را گرفت. در این روش بهترین جراح بینی گوشتی در تهران ، غضروف را از ناحیه سپتوم به نوک بینی منتقل می کند و یا از گرافت برای اینکار کمک می گیرد که می تواند باعث تقویت غضروف های نوک بینی شود. این روش جدید معمولا بازگشت پذیر نمی باشد.

فیلم جراحی بینی گوشتی در تهران توسط دکتر اکبری

 

مراقبت های پس از جراحی بینی گوشتی

توصیه های دکتر لیلا اکبری ، بهترین جراح و متخصص گوش و حلق و بینی در تهران :

  • پس از انجام عمل زیبایی بینی گوشتی شخص باید برای مشاهده نتیجه بسیار صبور باشد. معمولا مدت زمان از بین رفتن تورم و دیدن نتیجه نهایی در این نوع دماغ ها بسیار بیشتر از بینی استخوانی است.
  • بعد از انجام جراحی معمولا نیازی به بستری نیست و در صورتی که زیبا جو مشکل خاصی نداشته باشد می تواند به خانه بازگردد.
  • پایین انداختن سر باعث تورم و کبودی در بینی گوشتی می شود؛ پس سر خود را بالا بگیرید.
  • توجه داشته باشید که بعد از انجام پروسه جراحی در هنگام خواب باید به کمک چند بالش سر خود را بالا تر نگه دارید و تا مدتی طاق باز بخوابید.
  • هیدراته نگه داشتن بدن یکی از مهم ترین عواملی است که به بهبودی هر چه سریع تر کمک خواهد کرد. سعی کنید آب را به مقدار لازم بنوشید.
  • برای رفع تورم و کبودی با نظر جراح خود می تواند از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • مدت زمان مورد نیاز چسب زدن برای بینی های گوشتی معمولا از بینی های استخوانی بیشتر است. چسب زدن را از جراح خود آموزش ببینید و به درستی رعایت کنید.
  • سعی کنید مصرف نمک را بعد از جراحی بینی گوشتی ، به حداقل برسانید ؛ زیرا مصرف زیاد نمک باعث تورم بینی خواهد شد.
  • می توانید از سرم های مخصوص برای شست و شوی داخل بینی استفاده کنید.این کار به بهبود تورم کمک می کند.
  • چنانچه قصد سفر با هواپیما را دارید آن را مدتی به عقب بیاندازید زیرا فشار ناشی از پرواز موجب تورم بینی تان شده و خونریزی و تورم را تشدید می کند.
  • محیط سونا بسیار گرم می باشد و این مساله باعث بالاتر رفتن فشار خون در شما شده و در نتیجه خونریزی و تورم را افزایش خواهد داد. تا مدت زمانی که پزشک برای شما مشخص می کند از حضور در این اماکن خودداری کنید.

عوارض عمل بینی گوشتی

همانند هر عمل زیبایی ، جراحی زیبایی دماغ گوشتی نیز می تواند شامل عوارضی شود با انتخاب یک جراح زیبایی خوب تمامی این عوارض به حداقل می رسند.

  • خونریزی شدید
  • آسیب شدید به تیغه بینی
  • عفونت
  • حساسیت به مواد بیهوشی
  • متقارن نبودن یا خیلی کوچک بودن سوراخ های بینی
  • کاهش حس بویایی
  • گرفتگی بینی
  • تورم شدید

تورم بینی گوشتی

بررسی های انجام شده توسط جراحان پلاستیک آمریکا نشان می دهد بینی های گوشتی بیشترین تورم بعد از جراحی زیبایی را دارند. این تورم معمولا 6 ماه تا 1 سال باقی می ماند و در بیشتر موارد برای از بین رفتن کامل تورم به بیشتر از یک سال زمان نیاز است. به همین علت توصیه می شود بعد از جراحی بینی گوشتی در تهران اجازه دهید تا تورم ناشی از جراحی کاهش پیدا کند و ظاهر بینی خود را زود قضاوت نکنید. چسب زدن تا حد زیادی می تواند تورم بینی شما را کاهش دهد به همین علت نحوه صحیح چسب زدن را یاد بگیرید و تا زمان مشخص شده توسط جراح از چسب بینی استفاده نمایید.

تزریق کورتون 

تزریق کورتون بعد از عمل بینی گوشتی ، برای کم کردن و از بین بردن برجستگی های بینی در قسمت بالای نوک بینی می تواند کمک کننده باشد. کورتون معمولا برای این دو دسته از افراد تزریق می گردد :

  1. بینی هایی که دارای پوست ضخیم، چرب و گوشتی می باشند
  2. افرادی که مدت زیادی ازجراحی بینی شان گذشته است واز ورم نوک بینی آن ها کاسته نشده است

رینوپلاستی فانتزی بینی های گوشتی

معمولا بینی های گوشتی به دلیل پوست ضخیم و غضروف های ضعیف نتیجه خوبی را از فرم عروسکی یا فانتزی نمی گیرند به همین علت در بیشتر موارد جراحان از عمل فانتزی بینی های گوشتی خودداری می کنند. بینی های عروسکی فرم بسیار ظریفی دارند که امکان جراحی بینی گوشتی به این فرم وجود ندارد.

رینوپلاستی طبیعی بینی های گوشتی

بینی های گوشتی اغلب بهترین نتیجه را از جراحی بینی به فرم طبیعی می گیرند. زیرا در عمل بینی به فرم طبیعی مشکلات بینی اصلاح می شود و از کوچک کردن بینی و سوراخ ها به مقدار زیاد خودداری می شود. به همین علت در جراحی بینی های گوشتی به فرم طبیعی افتادگی نوک بینی و پهنای آن برطرف شده و استخوان بینی از نمای نیم رخ قوس ملایم یا صافی پیدا می کند که در نتیجه موجب بهبود ظاهر بینی می شود.

  • چرا جراحی بینی گوشتی آقایان از خانم ها مشکل تر است ؟

از مشخصه های اصلی بینی های گوشتی پوست ضخیم آن ها است. بینی مردان نسبت به خانم ها ضخامت بیشتری دارد ، همین عامل سبب می شود تا عمل دماغ گوشتی مردان نسبت به خانم ها دشوارتر باشد.

بهترین سن برای رینوپلاستی بینی با پوست ضخیم 

معمولا بهترین سن برای جراحی زیبایی بینی گوشتی بین 20 الی 30 سالگی می باشد ؛ زیرا در این بازه اجزای صورت به صورت کامل رشد کرده است. عمل بینی در دختران از 16 سالگی و در پسران از 17 سالگی قابل انجام می باشد اما توصیه می شود تا پایان 18 سالگی و تکمیل بلوغ صبر نمایید و سپس اقدام به جراحی کنید. هم چنین جراحی بینی در سنین بالاتر از 30 سال به دلیل از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست ، میزان تورم بینی بیشتر است و به همین علت دوره نقاهت این افراد بعد از جراحی طولانی تر می شود.

مدت زمان جراحی بینی گوشتی

مدت زمان جراحی زیبایی بینی به نوع جراحی ، مهارت جراح و نوع بینی بستگی دارد. این عمل معمولا به صورت میانگین 2 ساعت زمان می برد ، اما از یک ساعت و نیم تا سه ساعت نیز متغیر است. برای مثال عمل بینی با پوستی ضخیم و بینی هایی که غضروف ضعیفی دارند ، بیشتر زمان می برد. همچنین هرچه جراح مهارت بیشتری داشته باشد ، عمل بینی را در مدت زمان کمتری انجام می دهد. در صورتی که بینی قبلا توسط جراح دیگری ، عمل شده باشد و نیاز به ترمیم باشد ، این جراحی به دلیل پیچیدگی هایی که دارد اغلب مدت زمان بیشتری به طول می انجامد.

بهترین روش جراحی بینی گوشتی

تجربیات نشان می دهد استفاده از غضروف تیغه سپتوم و تقویت بافت غضروفی و نوک بینی ، بهترین تاثیر را در نتیجه عمل بینی گوشتی دارد. در طی این پروسه ، یک تکه از غضروف سپتوم به نام استرات کولوملا – cullomella strut که شکل میخ مانند دارد ، توسط جراح برداشته شده و زیر نوک بینی قرار داده می شود. به این صورت نوک بینی تقویت شده و نوک بینی بالاتر قرار می گیرد. از جمله کارهای مثبتی که در طول عمل بینی گوشتی می توان انجام داد ، برداشت دقیق از پره ها با هدف کوچک تر کردن آن ها است. در حالت کلی می توان گفت بهترین روش جراحی بینی گوشتی یا بینی با پوست ضخیم در تهران ، روش باز می باشد ؛ زیرا در روش بسته دسترسی به نوک بینی محدود است و به همین سبب بینی های گوشتی از این روش ، نتایج چندان خوبی دریافت نمی کنند. همچنین لازم به ذکر است که بینی های گوشتی با پوست ضخیم باید انتظارات منطقی نسبت به جراحی راینوپلاستی داشته باشند و بدانند نتایج عمل آن ها همانند بیماران با پوست نازک و مناسب نمی شود.

نمونه کار عمل بینی گوشتی زنانه و مردانه در تهران دکتر اکبری

 

علل انجام عمل ثانویه در بینی های با پوست ضخیم

عمل مجدد بینی گوشتی به دلایل زیر انجام می شود :

  • نامتقارن بودن حفره های بینی
  • فرورفتگی های کناره بینی
  • قوز روی بینی
  • کج بودن نوک بینی

تفاوت جراحی بینی گوشتی ثانویه با جراحی اولیه

  • عمل بینی ترمیمی ، پیچیده بوده و هربار که این جراحی تکرار شود ، این عمل نسبت به دفعات قبل ریسک بیشتری به همراه داشته و پیچیده تر می شود.
  • تورم و التهاب بافت های نرم بینی بعد از جراحی بینی گوشتی ثانویه کمی بیشتر است.
  • واکنش بافت های درونی بینی نسبت به جراحی اولیه ؛ شدیدتر است.
  • بینی به مدت زمان بیشتری برای بهبودی و ترمیم بافت های آسیب دیده نیاز دارد.
  • جراح نیاز به تمرکز بالا برای رفع ایرادات و ایجاد تغییرات مورد نظر دارد به نحوی که راه تنفسی بیمار دچار اختلال نشود.

عمل بینی گوشتی زنانه و مردانه

همان طور که گفتیم بینی گوشتی به دلیل ضخامت بالای پوست عملی بسیار سخت تر از بینی استخوانی می باشد. افرادی که بینی گوشتی دارند باید این حقیقت را بدانند که جراحی بینی گوشتی در زنان و یا مردان از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است . غضروف بینی در هر دو جنس مرد یا زن در این نوع دماغ ضعیف می باشد و به راحتی جابجا می شود. پره های بینی گوشتی ممکن است در آقایان پهن و بازتر باشد که در طی این پروسه زیبایی بر طبق استانداردهای جراحی توسط جراح ماهر و حاذق جمع می شود.
یکی از مولفه های اصلی بینی های گوشتی دارا بودن پوستی ضخیم به همراه غدد چربی بزرگ می باشد. از آنجایی که این اندام در خانم ها نسبت به آقایان ظریف تر می باشد،همین امر سبب می شود خانم ها نتیجه بهتری از جراحی کسب کنند و در طی جراحی با چالش های کمتری روبرو شوند. در کل می توان گفت هر جراح با توجه به تجربه و مهارت خود می تواند با صرفنظر از جنسیت فرد در نتیجه جراحی اثری خلق کند که برازنده صورت بیمار باشد و باعث به وجود آمدن لبخند رضایت بر لب مریض باشد.

جراحی بینی گوشتی با انحراف شدید

قبل از هر چیز بهتر است با توضیح مختصر و مفیدی از انحراف بینی این مطلب را شروع کنیم . اگر صورت هر فرد را از قسمت عمودی به دو نیم تقسیم کنیم . در این تقسیم، دو سوراخ بینی باید به شکلی مساوی و شبیه به هم از هم جدا شوند در این صورت به این خط ، تیغه یا سپتوم بینی می گوییم. حال اگر این تیغه به دلایل مختلفی از محل خود تجاوز کرده باشد و به سمت راست و یا چپ منحرف شده باشد در این صورت انحراف بینی شکل گرفته است.
امروزه با توجه به کمک متدهای جدید جراحی ، امکان دست پیدا کردن به نتیجه ایده آل از جراحی بینی گوشتی تحقق پیدا کرده است. با استفاده از این روش ها می توان غضروف بینی های گوشتی را تقویت کرد که می توان فرم جدید دماغ ها را بهبود بخشید. با بهره وری از تکنیک های جدید پزشکی ، به راحتی می توان عمل بینی گوشتی که دارای انحراف شدید می باشند را به راحتی میسر کرد.
در کل می توان گفت برای رفع مشکلات ظاهری دماغ های گوشتی ، اختلالات عملکردی بینی مانند انحراف بینی به راحتی برطرف می شود.با توجه به سخت بودن عمل بینی گوشتی که دارای انحراف شدید می باشد ، می توان گفت که با تبحر بالای جراح این امر به راحتی انجام می شود و نتایج رضایت بخشی را به دنبال دارد.

تکنیک تقویت غضروف در جراحی بینی گوشتی

تقویت غضروف ، روشی است که در عمل بینی گوشتی مورد استفاده قرار می گیرد . در طی عمل بینی گوشتی ، پزشک با برداشتن غضروف از تیغه بینی که همان سپتوم نام دارد ، غضروف نوک بینی را تقویت می کند. این امر سبب می شود نتیجه عمل زیبایی بینی گوشتی تهران با تغییر مطلوب و چشمگیری همراه باشد.

هزینه عمل بینی گوشتی در تهران

هزینه جراحی بینی گوشتی در تهران با بینی استخوانی تفاوتی ندارد. در تعیین هزینه نهایی جراحی عواملی مانند دستمزد پزشک ، تجهیزات اتاق عمل ، امکانات کلینیک ، موقعیت جغرافیایی و غیره نقش دارد و نمی توان هزینه مشخصی را برای آن اعلام نمود. در مواردی که بینی غضروف کافی نداشته باشد ، ممکن است نیاز به پیوند غضروف از پشت گوش یا دنده بیمار باشد که در این شرایط هزینه عمل افزایش پیدا می کند.