رابطه جنسی بعد از جراحی بینی یکی از مهم ترین دغدغه های زوج های که به تازگی جراحی بینی انجام داده اند است. از آنجایی که بسیاری از متقاضیان به دلیل خجالت در این زمینه از پزشک مورد نظر خود سوال نمی پرسند دکتر لیلا اکبری بهترین جراح بینی تهران صلاح دانستند در این رابطه در سایت خود توضیحاتی را ارائه دهند. پس اگر شما نیز یکی از افراد متاهلی هستید که به تازگی عمل زیبایی انجام داده اید و می خواهید بدانید که آیا می توانید بعد از انجام این پروسیجر رابطه جنسی برقرار کنید یا خیر  توصیه می کنیم این مقاله را از دست ندهید. ما در طول این مقاله قرار است ابتدا به مهم ترین سوال مطرح شده در این زمینه یعنی امکان برقراری رابطه بعد از رینوپلاستی وجود دارد یا خیر پاسخ دهیم و بعد از آن نکاتی که لازم است در نظر بگیرد و آن ها را رعایت کنید بپردازیم پس با ما تا انتها همراه باشید.

 

رابطه جنسی بعد از جراحی بینی

 

رابطه جنسی بعد از جراحی بینی امکان پذیر است یا خیر؟

در پاسخ به سوالی که در ابتدای مقاله عنوان شد باید بگویم جراحی زیبایی بینی نیز همانند دیگر عمل های زیبایی یک پروسه حساس است که نیاز به استراحت دارد تا نتایج ثبات پیدا کنند و این به این معنی نیست که برای انجام آن تنها نیاز است بر روی تخت جراحی قرار بگیرید و بعد از اعمال تغییرات به خانه بازگردید. این پروسه به گونه ای است که باعث می شود شما بعد از اتمام درمان خود مسئولیت های بزرگ و زیادی داشته باشید و در دوران ریکاوری نکات مراقبتی بسیار زیادی را رعایت کنید تا هم نتیجه جراحی مطلوب گردد و هم سلامتی شما در خطر نیافتد.

رابطه زناشویی همانند یک فعالیت جسمانی سنگین مثل ورزش کردن می باشد که می تواند به بینی و سایر اجزای صورت فشار بسیار زیادی وارد کند. ممکن است پس از خواندن این بند با خود بگوید رابطه زناشویی چه ارتباطی با صورت و بینی دارد و چرا ما آن را به یک فعالیت ورزشی سنگین تشبیه کردیم؟ بهتر است بدانید که رابطه جنسی می تواند موجب چربی سوزی شود چرا که همانند هر فعالیت فیزیکی دیگری نیاز به انرژی دارد. به طور کل برقراری رابطه زناشویی به مدت 30 دقیقه می تواند 85 الی 150 کالری بسوزاند و از شما انرژی بسیاری را دریافت می کند. با انجام فعالیت های ورزشی و نزدیکی داشتن باعث می شوید ضربان قلب شما افزایش پیدا کند و فشار بسیار زیادی به صورت شما وارد شود. از همین رو باید توجه داشته باشید که برقراری رابطه جنسی بعد از جراحی بینی می تواند خطرات جدی را برای شما ایجاد کند.

زمان مناسب برای داشتن نزدیکی

پس از اینکه دانستید نمی توانید رابطه جنسی بعد از جراحی بینی داشته باشید مطمئنا به دنبال دانستن این هستید که زمان مناسب برای شروع نزدیکی بعد از عمل بینی چه موقع است. رابطه زناشویی بخش بسیار مهمی از یک زندگی سالم و روابط فردی است. از همین رو طبیعی است که شما در رابطه با زمان مناسب برای آغاز نزدیکی کنجکاو باشید.

دکتر اکبری بهترین جراح بینی تهران در توضیحات خود در این خصوص چنین بیان می کنند که متاسفانه بسیاری از زوج های جوان برای مطرح کردن چنین موضوعی احساس خجالت و شرم می کنند  ، در صورتی که کسب اطلاعات درست و کامل در این زمینه به دلیل محدودیت های فیزیکی بعد از رینوپلاستی و همچنین خطراتی که می تواند بیماران را تهدید کند بخش بسیار مهمی از مراقبت های بعد از جراحی بینی در طول دوره ریکاوری و نقاهت محسوب می گردد.

همانطور که در مقاله ورزش کردن بعد از جراحی بینی خواندید بیماران بعد از گذشت 4 الی 7 روز می توانند شروع به پیاده روی اهسته کنند اما برای شروع فعالیت های ورزشی مانند دویدن باید چند هفته دست نگه دارند. از همین رو جای تعجبی نیست که در رابطه با رابطه جنسی بعد از جراحی بینی محدودیت های وجود داشته باشد. توصیه پزشکان به زوجین برای از سرگیری فعالیت های جنسی خود بعد از عمل  10 روز می باشد. اما اگر نزدیکی از شدت بالایی برخوردار باشد نیاز است تا برای شروع مجدد آن 18 الی 21 روز صبر کرد.

بعد از این دوران به بیماران توصیه می شود تا از قرار گرفتن در موقعیت های که باعث به وارد شدن ضربه به بینی می شود اجتناب نمایند. بهترین موقعیت برای انجام این عمل حالت رو به رو است تا در این حالت پاتنر شما مراقب باشد تا به طور ناخواسته ضربه ای به بینی شما وارد نکند. از طرفی در صورتی که احساس کردید ادامه رابطه جنسی باعث بالا رفتن ضربان قلب و فشار خونتان می شود بهتر است ، این فعالیت را متوقف کنید و آن را به زمان دیگری موکول نمایید.

بهتر است بدانید که افزایش فشار خون می تواند موجب متورم شدن بینی شما شود.

بوسیدن در رابطه جنسی بعد از جراحی بینی

ممکن است تصور کنید که عمل رینوپلاستی پروسه ای که چون بر روی بینی انجام می شود سایر اجزای صورت را به خود درگیر نمی کند. ازهمین رو ممکن است فکر کنید که بوسیدن بعد از این فرایند هیچ ممانعتی ندارد. اما بهتر است برای اینکه درستی یا نادرستی این موضوع را بدانید پیش از انجام حرکت خصی در زمان غذا خوردن و تکان دادن لب ها بینی خود را برای لحظه ای لمس کنید ، خواهید دید که بینی در حین تکان خوردن دهان به میزان تکان می خورد. حال در نظر داشته باشید که بعد از رینوپلاستی با وجود اینکه بینی حساس است ، دهان به این میزان تکان بخورد. مطمئنا درد اندکی را احساس خواهید کرد.

به همین دلیل است که جراحان بینی توصیه می کنند بعد از انجام جراحی زیبایی دماغ از حرکت دادن بیش از حد لب ها و دهان اجتناب کنید ، از غذا های نرم که نیاز به باز کردن و بستن زیاد دهان نیاز ندارند استفاده کنید ، از حرف زدن یا خندیدن در این دوران که باعث کشیده شدن پوست اطراف بینی می شود خودداری کنید یا آن را میزان بسیار زیادی کاهش دهید. با توجه به این گفته ها خود متوجه این موضوع خواهید شد که در حین بوسیدن نیز لب ها حرکت بسیار زیادی می کنند و این مسئله بر روی نتایج عمل اثرات بدی را خواهد گذاشت.