اگر سری به مقاله جراحی بینی موجود در همین سایت بزنید و آن را مطالعه کنید ، خواهید دید که عمل بینی هم می تواند با هدف رفع اختلالات ساختاری بینی انجام شود و هم می تواند برای اصلاح شکل ظاهری بینی صورت پذیرد. انحراف بینی و همین طور کجی بینی از جمله مواردی است که می تواند فرد را مجبور به انجام رینوپلاستی کند. جراحی بینی کج یکی از شایع ترین عمل های بینی است که ممکن است بر اثر ضربه و آسیب یا وراثت به وجود آید. در این مقاله از سایت دکتر لیلا دلخواه اکبری ، یکی از بهترین و مجرب ترین جراحان بینی تهران ، قصد داریم در رابطه با این نوع عمل زیبایی بینی صحبت کنیم و بگویم به چه دلیلی ممکن است بینی کج شود ، چگونه کجی بینی تشخیصی داده می شود و اینکه آیا به جز جراحی راهی برای درمان آن وجود دارد یا خیر؟

 

 

جراحی بینی کج

 

جراحی بینی کج

بسیاری از کسانی که برای قرار گرفتن تحت انجام عمل زیبایی بینی به پزشک مراجعه می کنند ، دلیل مراجعه خود را کج بودن بینی شان عنوان می کنند. یک بینی ، به دلایل معدودی از قبیل نامتقارن بودن ارثی صورت ، آسیب دیدگی شدید ، وجود انحراف و غیره کج می شود. انجام عمل بینی کج یکی از سخت ترین و پیچیده ترین موقعیت ها برای درمان می باشد. اولین دلیل برای دشوار بودن جراحی بینی کج ، این است که اگر صورت بیمار نامتقارن باشد ، خلق یک بینی صاف ، بدون عیب و نقص کار سخت و پیچیده ای می باشد. بدون شک می توان گفت 97 در صد از افرادی که دارای بینی کج هستند ، به نامتقارن بودن صورت نیز دچار هستند. دومین دلیل برای سخت و پیچیده بودن این نوع عمل جراحی ، این است که غضروف های بینی برخلاف غضروف های گوش گذشته خود را فراموش نخواهند کرد. به همین دلیل این احتمال وجود دارد که پس از انجام عمل جراحی غضروف به حالت اولیه خود باز گردد. اما لازم به ذکر است که این درصد بسیار کم می باشد. گاهی در روند جراحی دماغ ، بینی به طور کامل صاف می شود اما طی روند بهبود به دلیل رعایت نکردن نکات مراقبتی کوچک یا ایجاد فشار هر چند کم غضروف دوباره به موقعیت قبلی خود باز می گردد.

حتی با استفاده از بخیه ها ، گرافت ها ، شکستن و گچ گرفتن بینی ، این تمایل وجود دارد که غضروف به حالت اول خود باز گردد که همین امر باعث می شود بخش بزرگی از درمان بی اثر واقع شود.

چگونه دماغ کج را صاف کنیم ؟

یکی از متعدد ترین سوالاتی که در این زمینه مطرح است این است که چگونه می توان دماغ کج را صاف کرد؟ لازم است بگویم که اگر در سنین بزرگ سالی متوجه کج بودن بینی خود شدید یا بر اثر یک تصادف بینی شما کج شد بهتر است نسبت به انجام جراحی بینی کج اقدام کنید. اما چنانچه در سنین پایین مانند 2 الی 4 سالگی متوجه کج بودن بینی فرزندتان بودید می توانید از روش های درمانی همچون درمان کجی بینی با ماساژ استفاده کنید. اما به یاد داشته باشید که این روش درمانی قطعی نبوده و ممکن است شما برای چندین سال این پروسه را تکرار کنید اما نتیجه ای نبینید. از همین رو بهتر است برای درمان این عارضه به بهترین و مجرب ترین جراح بینی شهر خود مراجعه فرمایید.

 

 

جراحی بینی کج

 

نحوه انجام عمل بینی کج

عمل زیبایی بینی کج برای درمان کجی بینی ، به مانور بسیار زیادی به منظور صاف کردن استخوان بینی توسط بهترین دکتر جراحی بینی کج تهران ، نیاز دارد. استفاده از غضروف های محکم و صاف به دست آمده از سپتوم برای به وجود آوردن یک چارچوب خوب و مطلوب در بخش های خارجی بینی ، یکی از تکنیک های مهم و کاربردی به حساب می آید. به وجود آوردن شکستگی های کنترل شده در استخوان ها ، تکنیک های بخیه زدن بینی ، قرار دادن غضروف ها در موقعیت های جدید همه و همه از جمله اعمالی هستند که برای صاف کردن بینی کج و انجام عمل دماغ کج انجام می شود. استفاده از تکنیک های صحیح و درست می تواند بینی را خلق کند که تا حد بسیار زیادی صاف شده است. برای پیدا کردن یک جراح بینی خوب و مجرب در زمینه عمل بینی های کج بهتر است ابتدا به خوبی تحقیق کنید و سپس نمونه کار های مربوط به آن را مشاهده نمایید.

آیا برای صاف کردن بینی کج ، نیاز است استخوان بینی شکسته شود؟

ممکن است وقتی متن فوق را مطالعه کردید این سوال برایتان به وجود آید که آیا در این عمل استخوان بینی شکسته می شود؟ آیا لازم است استخوان شکسته شود؟ در پاسخ به این سوال ها باید بگویم که بله برای صاف نمودن بینی نیاز است تا استخوان بینی شما شکسته شود. در طول جراحی بینی کج ، پزشک اقدام به برداشتن و برطرف کردن قوز روی پل بینی نیز می کند. زمانی که قوز روی پل بینی برداشته شود ، قسمت بالایی بینی کمی پهن می شود ، زمانی که این اتفاق رخ می دهد ، پزشک باید استخوان های بینی را بشکند و آن ها را در موقعیتی نزدیک تر به هم قرار دهد. این کار باعث باریک تر شدن بینی و خوش فرم شدن آن می شود. البته این شکستن به معنای خورد شدن استخوان بینی نبوده و تنها تغییرات کوچکی در آن به وجود می آید.

آیا انجام عمل بینی کج بر روی بینی های شکسته شده امکان پذیر است؟

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم ، یکی از علل کج شدن بینی ، اصابت ضربه شدید و سنگین به بینی می باشد. از همین رو طبیعی است کسی که بینی اش بر اثر یک تصادف شکسته است ، پس از درمان به سراغ انجام جراحی بینی کج برود. پزشک با تجربه در زمان انجام عمل زیبایی صورت می تواند روند رینوپلاستی را برای بیمارانی که بینی آن ها به تازگی شکسته شده است یا در گذشته شکسته شده است انجام دهد.

 

جراحی بینی کج

 

آیا در طول روند رینوپلاستی امکان درمان سپتوم کج نیز وجود دارد؟

وجود سپتوم کج گاها می تواند باعث ایجاد کجی و انحراف بینی شود.  جراح رینوپلاستی در طول روند جراحی زیبایی بینی ، انحراف تیغه میانی بینی را که یک مشکل عملکردی در بینی محسوب می شود ، اصلاح می کند. دکتر لیلا اکبری به عنوان یکی از بهترین و متبحر ترین جراحان عمل جراحی بینی کج در تهران ، همواره در چنین عمل های جراحی پیچیده و سختی تنها به بهبود عملکرد بینی و سپس زیبایی آن توجه کرده و جراحی دماغ کج و عمل انحراف تیغه میانی بینی را همزمان با هم انجام می دهد.

آیا بیمه جراحی بینی کج را پوشش می دهد ؟

همانطور که می دانید پوشش های بیمه ای تنها عمل های جراحی درمانی از قبیل وجود مشکل تنفسی مانند انحراف تیغه میانی بینی و پولیپ بینی را  تحت پوشش خود قرار می دهد. گاهی اوقات بینی کج به دلیل وجود انحراف شدید می تواند در مشکلات تنفسی نقش داشته باشد. علاوه بر آن نیز ، بیمه ها عموما عمل بینی را اگر برای درمان باشد ، تحت پوشش قرار می دهند. در حالی که اگر هدف از انجام جراحی رینوپلاستی ، زیبایی و بهبود ظاهر باشد ، این امکان وجود دارد تا تحت پوشش بیمه نباشد. از همین رو بهتر است پیش از هر کاری با بهترین دکتر جراحی بینی کج خود در رابطه با هزینه و میزان پوشش های بیمه ای گفتگو کنید.