همانطور که می دانید جراحی بینی یکی از پرطرفدار ترن و شایع ترین عمل های زیبایی در ایران و جهان می باشد که در میان خانم ها فرم فانتزی آن بسیار محبوب است. طی انجام جراحی بینی فانتزی ، بینی کمی سربالا و کوچک خواهد شد و به چهره فرد حالتی فانتزی و جوانانه می بخشد از همین رو به آن عمل زیبایی بینی عروسکی نیز گفته می شود. معمولا جراحی زیبایی بینی عروسکی بر روی بینی تمامی افراد قابل انجام نمی باشد. چنانچه تمایل دارید در رابطه با عمل بینی فانتزی اطلاعات بیشتری کسب کنید و بدانید که این فرایند بر روی چه نوع بینی های با چه شرایطی انجام می شود این مقاله از سایت دکتر لیلا اکبری بهترین جراح بینی تهران را از دست ندهید.

 

جراحی بینی فانتزی

 

عمل بینی فانتزی یا عروسکی

همانطور که می دانید و در مقاله جراحی بینی ذکر شد ، عمل زیبایی دماغ با اهداف مختلفی اعم از زیبایی و درمانی انجام می شود. چنانچه طی عمل دماغ بینی کوچک و سربالا شود به طوری که میان لب بالا و بینی زاویه 105 درجه ای به وجود آید ، بینی به فرم فانتزی عمل شده است. در عمل جراحی بینی فانتزی ، بهترین دکتر عمل بینی فانتزی تهران یا شهر محل سکونت شما باید دارای تخصص ، مهارت و تجربه بسیار زیادی باشد تا بتواند به بهترین نحو ممکن ، تغییرات و اصلاحات مورد نیاز را بر روی بینی پیاده سازی کند بدون اینکه فرد به عوارض جدی و جبران ناپذیری همچون عدم تنفس صحیح به دلیل کوچک شدن بیش از حد پره های بینی دچار شود.

یک جراح بینی فانتزی متبحر و مجرب در تهران یا سایر شهر های ایران در حین انجام عمل زیبایی بینی عروسکی به تغییر زاویه میان بینی و لب ها نیز توجه می کند تا بیش از اندازه زیاد نوشد و بینی به حالت بینی خوک در نیاید. در بینی های که به فرم فانتزی عمل شده اند ، سپتوم یا همان تیغه میانی بینی بسیار نازک بوده ، نوک بینی به سمت بالا هدایت شده است و سوراخ های آن تا حدود بسیار زیادی کوچک می باشد.

قوس موجود بر روی بینی در این نوع فرم نسبت به جراحی بینی طبیعی و نیمه فانتزی بیشتر است. اگر بافت غضروفی بینی شما بسیار محکم و پوست نازک باشد ، ظرافت اصلاحات انجام شده راحت تر و زیباتر نمایش داده می شوند. از همین رو مدل بینی فانتزی برای افرادی که دارای صورتی ظریف و کوچک هستند بسیار مناسبی می باشد.

کدام بینی ها برای انجام عمل بینی عروسکی مناسب هستند ؟

یکی از خصوصیاتی که تعیین می کند که ایا شما کاندید مناسبی برای انجام عمل جراحی زیبایی بینی هستید یا خیر ، نوع بینی شما می باشد. اگر بینی استخوانی دارید ، باید بدانید که می توانید عمل جراحی بینی فانتزی را به راحتی و بدون مشکل انجام دهید. چرا که این نوع بینی ها دارای استخوانی محکم و پوستی بسیار نازک هستند.

از همین رو پس از انجام تغییرات سنگین و زیاد بینی دچار مشکلاتی همچون افتادگی ، کج شدن و غیره نمی شود ، از طرفی دیگر تغییرات اعمال شده به راحتی قابل مشاهده می باشند.شاید زمانی که نام عمل جراحی دماغ فانتزی را می شونید با خود فکر کنید که بینی های گوشتی به دلیل نداشتن قوز روی پل بینی برای انجام این عمل جراحی بسیار مناسب هستند. در حالی که این چنین نبوده و افرادی که دارای بینی گوشتی هستند اصلا کاندید مناسبی برای انجام آن نمی باشند. چرا که بینی های گوشتی داری غضروفی ضعیف و پوستی ضخیم هستند ، از همین رو برای این که تغییرات اعمال شده دائمی باشند و با گذشت زمان بینی دچار افتادگی نشود ، نیاز است تا بهترین دکتر عمل بینی فانتزی یا عروسکی از پیوند غضروف و گرافت گذاری استفاده کند.

 

جراحی بینی فانتزی

 

از طرفی دیگر به دلیل اینکه پوست این نوع بینی ها بسیار ضخیم هستند ، اصلاحات اعمال شده به سادگی قابل مشاهده نخواهند بود و در بیشتر موارد بینی حالتی زننده به خود خواهد گرفت. افرادی که دارای بینی گوشتی هستند بهتر است عمل زیبایی بینی نیمه فانتزی گوشتی انجام دهند تا به نتیجه دلخواه و ایده آل خود دست پیدا کنند.

عوارض جراحی بینی فانتزی

همانطور که اشاره کردیم در جراحی زیبایی بینی فانتزی اندازه و شکل بینی به میزان بسیار زیادی تغییر می کند و این امر باعث ایجاد اختلالاتی در عملکرد بینی خواهد شد که از آن می توان به عنوان عوارض جانبی عمل بینی فانتزی یاد نمود. البته لازم به ذکر است که با انتخاب یک دکتر دماغ کارآزموده و حرفه ای می توانید از بروز چنین اتفاقاتی تا حد بسیار زیادی جلوگیری کنید. از جمله عوارض جراحی کردن بینی به فرم فانتزی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از بین رفتن تناسب و هماهنگی میان قسمت های مختلف صورت
  • عمل ترمیمی بینی بسیار سخت و دشوار
  • بروز اختلال در عملکرد تنفسی
  • کوچک شدن بیش از اندازه بینی حین عمل جراحی بینی فانتزی
  • به وجود آمدن مشکلاتی همچون خرو پف های شبانه ، خس خس و غیره در حین خواب
  • ایجاد حالتی مصنوعی و زننده در چهره فرد
  • افزایش احتمال به وجود آمدن مشکلات گفتاری و زبانی پس از عمل به دلیل وجود مشکلات تنفسی
  • عدم تقارن حفره های بینی با یک دیگر

مدل بینی فانتزی سربالا

جراحی بینی فانتزی دارای مدل های متفاوتی می باشد که ما در این قسمت از مقاله سعی داریم به مدل سربالا و طبیعی آن بپردازیم. مدل بینی فانتزی سربالا به گونه است که دکتر بینی در حین عمل کردن بینی فانتزی زاویه میان لب و بینی را بیش از اندازه زیاد می کند. با این کار بینی به شدت سربالا شده و حالتی همانند بینی خوک تبدیل خواهد شد.

در مدل بینی فانتزی طبیعی ، بهترین دکتر عمل بینی فانتزی در تهران سعی می کند با توجه به سایر اجزای چهره زاویه میان بینی و لب را افزایش دهد. زاویه به وجود آمده بسیار زیاد نبوده و بینی حالتی طبیعی را به خود می گیرد. به این مدل بینی نیمه فانتزی نیز گفته می شود.

فیلم جراحی بینی فانتزی توسط بهترین جراح بینی تهران

جراح بینی در حین انجام عمل بینی فانتزی چه اقداماتی را انجام می دهد؟

بهترین جراح بینی تهران برای انجام عمل جراحی زیبایی بینی فانتزی ، با هدف کوچک کردن بینی در مرحله اول ؛ ساختار بینی را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد و بر اساس آن میزان اعمال تغییرات را مشخص می کند. قابل گفت است که بهترین دکتر رینوپلاستی فانتزی تهران یا شهر محل سکونت شما که خود آن را انتخاب نموه اید ، نباید به گونه ای اقدام به کوچک کردن بینی کند که در نهایت بینی و ظاهر چهره فرد غیر طبیعی به نظر برسد.

چرا که کوچک کردن بیش از اندازه و غیر طبیعی بینی علاوه بر اینکه باعث برهم خوردن زیبایی و تناسب میان اجزای چهره فرد می شود ، بلکه منجر به بروز اختلالات تنفسی برای بیمار نیز خواهد شد. طی انجام عمل بینی فانتزی تمرکز اصلی پزشک بر روی نوک دماغ می باشد. تغییرات اعمال شده بر روی بینی باید کمی حالت دار و سربالا تر از سایر مدل های عمل کردن بینی باشد.

به طور کلی می توانیم بگویم در عمل جراحی بینی فانتزی جراحب بینی بر اساس تناسب چهره و مطابق با سلیقه زیباجو اقدام به گرد کردن ، سربالا نمودن و حالت دار کردن نوک بینی می کنند و بهترین و زیبا ترین نتیجه را خلق می کند. مجدداً نیز گفته می شود که برای به دست آوردن نتایج ایده آل و زیبا از عمل زیبایی بینی فانتزی بهترین جراح بینی تهران را انتخاب کنید.